Geng Merah Jambu..!

Thursday, April 19, 2012

Biarkan cinta itu dihatimu..

~Cinta tidak semestinya perlu dicanang,dalam diam tanpa kata..cinta tetap cinta..
~Cinta tidak semestinya memiliki,tetapi cinta semestinya memberikan kebahagiaan..walaupun perlukan pengorbanan...
                                                                                                                                          


setiap manusia punyai fitrah untuk bercinta dan dicintai.. walau siapa pun kita,keinginan untuk bercinta dan dicintai itu pasti ada..termasuklah Mmj sendiri..
nampak tak MmJ tengah malu giler..sebab..pssst,MmJ suka kat guys tu..tapi MmJ taknak dia tahu..
MmJ malu.....^__^''


OPS!!!!jangan salah sangka..MmJ bukan nak story cinta MmJ disini.. ..im single u..! tralalallalala.....(^__^)

actualy MmJ baru je lepas tengok hindustan .. Mujehse Dosti Karoge.. ha gitu lah tajuknyer..kot.
dats y tetibe MmJ terngiang-ngiang nak buat entry nie..postpone tidur u!

                                                                                                                                
pandangan pertama..sama ada dari mata atau dari hati..
kemudian bertukar menjadi suka...lama-lama menjadi cinta..
biasanya..cinta itu akan dicanang,sehingga semua orang tahu bahawa kita sedang bercinta..dan akhirnya bila cinta itu sudah tiba ke penghujungnya...perpisahan kita juga akan dicanang,sehingga semua orang membuat spekulasi tersendiri..

itulah yang sering berlaku tak kira dalam kehidupan siapa,,orang biasa,mahupun artis..termasuklah kite2..(i mean student yang average umur baye2 MmJ)

Cinta itu memang indah..sangat indah..
sama ada indah kerana nafsu..atau indah kerana keredhaan Allah..kedua-duanya memberikan keindahan dalam hidup kita..cuma bezanya..

Cinta yang indah kerana nafsu,,hanyalah palsu semata...hanya setakat mengenyangkan nafsu,dan membuat syaitan happy giler atas cinta kita tu.masa tu,kita mula menghalalkan apa yg haram dan mewajibkan apa yang shubhah..ada saje alasan kita asalkan nafsu kita puas dan kenyang..! dan kita akan terdesak memiliki cinta kita itu.

tapi,cinta yg indah kerana keredhaan Allah..sangat luas maknanya..sangt suci kasihnya.. sebab kita takut untuk berlebih-lebih dan sentiasa mengawasi diri kerana takutkan Allah..memang nmpak macam skema giler,very polite dan alim2 gitu..and sometime agak menderita jugak sebab terpaksa menahan nafsu yg bergelora...nafsu untuk meluahkan,nafsu untuk bersama..yelah..org lain dating,aku ada? org lain balas msj2..aku ada? org lain declare cinta masing2..aku ada?semua tu memang perlukan ketabahan dan kesabaran yg sangat superp!

pengorbanan dan penderitaan nafsu yang kita hadapi semata-mata kerana keredhaan Allah sebenarnya mengajar kita erti pergantungan semata-mata kerana Allah..totally ! sebab,bila kita serahkan cinta kita terhadap sipulan ini pada Allah kita akan redha terhadap jawapan kisah cinta kita..dan tak akan terdesak untuk memiliki,malah bersedia untuk melepaskan dia demi andai itu yang membahagiakan dia..

seriously...its so sweet... tak ada dendam,tak ada paksaan,redha pada ketentuan,pada masa yang sama,hati antara satu sama lain tidaklah kecewa,merana,kenangan antara satu sama lain yg memang tak ada sebab cinta dalam diam membolehkan si dia hidup tanpa dihantui kenangan dgn kita.. sangat indah,sangat suci,dan sangat menenangkan..

cintailah seseorang itu sedalam mana selagi tidak melebihi cintamu pada Allah,Rasulullah,Islam dan kedua ibu bapamu..namun..janganlah kau canang cinta itu sebelum waktunya..kerana sesungguhnya sekiranya cinta itu gagal dipertengahan,kesannya amat memeritkan..
biarkan cinta itu dihatimu..buktikan cinta itu melalui doamu khusus untuk dia tanpa diketahui oleh sesiapa..biar Allah sahaja yang tahu betapa dalamnya kasihmu pada dia..dan kerana dalamnya kasihmu pada dia..pasti Allah akan membahagiakan si dia,,dengan kebahagiaan yang terbaik...

andai cinta itu bukan milik kita...percayalah..cinta itu tetap menjadi milik kita untuk selamanya kerana sudah terpatri dalam doa..dan hanya Allah menjadi saksi..dan pastinya Allah juga menyediakan kebahagiaan yang terbaik untuk kita...
CINTA YANG SEJATI TIDAK MEMERLUKAN BALASAN,CUKUPLAH SEKADAR,DIKAU BAHAGIA,MAKA,AKU JUA TURUT BAHAGIA..

MAKA...biarkan cinta itu dihatimu....=)

pergh!!!!!apsal MmJ jiwang karat mengarat giler tetengah malam nie???
haha..(^___^) MmJ memang mcm nie,,bila bab cinta..MmJ memang serius..sebab MmJ paling pantang kalau cinta itu dipermainkan..sebab bagi MmJ,cinta itu terlalu suci..serius to say,MmJ memang tak suke cinta monyet,cinta muka buku,cinta pakai buang,cinta dua minit, dan cinta untuk nabila.(erk,,motif?)

soalan cepu mas,,
MmJ ada cinta kat sesapa tak?

MmJ: errrrrrrrrrr.......emmmmmm.................biarkan cinta itu dihatimu,,,haha..konon adalah kn...

so u guys,u huuu .....
ples ples n plessssssssssssss...
kalau nak bercinta,cintalah dgn seikhlas hati...utamakan mana yg dulu mana yg kemudian..jaga cinta itu baik2..biarkan dihati dulu..then bile esok nak nikah..dah nikah..baru declare..sebelum nikah kasi bayang2 je tau..hak hak hak..main nyorok-nyorok sikit,,

n JANGAN!!
jangan sesekali kita sentuh kehidupan orng yg kita tak cinta sehingga orang itu merasakn yang kita mencintai dia..sebab takut dia pula yang akan merana..hoooohooohooohooooo......

hamboi kau mak temah...berjela kau mengarut..bila nak habis nih??
(^___^) ok lah...MmJ kene berhenti type jugak sebab nanti bmakin berjela sampai ke mane nanti..sudah cukupcukup sudah..cukup sampai disini saja..semua ini hindustan punye penangan..btw..im not just joking...

oraite...selamat menjaga kesucian cinta...teruskan berdoa untuk si dia...dan biarkan cinta itu dihatimu...salam sayang!
wallahualam...