Tuesday, September 27, 2011

Sayang,kenape tutup separuh jer?(+,+)

Assalamualaikum..
salam sayang..
aku nk amik kesempatan jap..nk ucap ase syukur pd Allah sbb msih beri aku peluang utk bernafas smpailah ke skg nie.. Alhamdulillah..=)

skg nie mcm2 fesyen yg aku nmpak.. tu ha.. kt pasar td..mak oi...mcm2 jenis tudung aku belek..(belek jelah kn..)org yg aku jumpe td pun mcm2..

seriously..aku memang suke memerhatikan org..bukanlah memerhati mcm pegawai polis.. saje..tengok2 ragam manusia yg bermacam2 ragam..

bila aku tngk manusia2 skg..terutamanya WANITA.. dara dan mak dara termasuk janda.. hmmm ade sebahagiannya yg membuatkn aku terdetik begini.. 'Sayang,kenapa tutup separuh jer?'' huhu..

nie aku tngk kt pasar kt planet pluto sanelah kn..kt bumi nie..takde cm uh..huhuhuhu...(+___+).. bile dh bertudung,baju pulak ketat2 smpai nmpk bonjolan2 lemak..termasuk bonjolan anugerah Allah yg sepatutnye ditutup.. bile dh berbaju ok..longgar.. seluar pulak tight..ntah boleh jln ke tak tu tak tahulah.. nipis pula..huhu...nmpk aksesori superman yg plng gah itu.. bile baju seluar dh ok.. tudungnyer pulak nipis..nmpak
telinga..cekak rambut..anting2..

aku pun tak tahu..ape mereka buat actualy..ape yg mereka nk tutup actualy.. aku bukan nk meyibukk.tak...! cume..if nk tutup..tutuplah betul2.. bukan aku nak mereka semua pakai tudung labuh2..baju jubah..longgar2..smpai boleh terbang..@seluar aladin saiz xxxxxxxLLLLLLLLL .cume..syg...awak dh cantik.. tp..bile awk tutup separuh2 nmpk mcm tak trendy..nmpak mcm tak cukup bajet nk trendy pun ade..

dan lg satu.. jgnlah mempermainkan aurat.. aurat nie diadakan utk memelihara kehormatan manusia..khususnya wanita.. jujur.. ramai lelaki sebenarnya tidak suka penampilan separuh pd wanita.. jd.. bile kita rasa ramai lelaki suke melihat kita mcm tu.. kita silap.. dibelakang kita..maruah kita akan dikotakkatikkan..wanita..letaknya dihati..bukan dikepala..bukan dikaki..

so..tutplah betul2..jgn separuh2..bila asyik terdedah2..bonjol2 tu nmpak... lama2..bukan chantek..tp jelik..org lg menghargai mutiara dilautan yg dalam..drpd mutiara yg kt tepi pasar..walau bertutup dgn bekas kaca..tp.. berhabuk..dan kecantikkannya sudah dimamah mata...dh tak suprise dh...(^__^)

islam dh syariatkan garis2 aurat dgn sempurna..islam adalah sempurna dan indah..maka bila kita mengikutnya..barulah kita sempurna dan indah....yes..nobody perfect..tp at least kite cube jd perfect..bukan hipokrit..tp..inilah syariat..inilah hukum..yg tidak boleh dipermainkan..hiduplah dlm keindahan islam...insyaAllah..Allah akn membalas segala kebaikan kita..itu janji Allah..Subhanallah..

ini adalah peringatan utk aku sndiri..name pun blog aku kn...so..kita same2 berubah dan terus berubah..!junjunglah maruahmu wahai wanita..jgn biar lemas dilautan nafsu lelaki..
kalau kita tak jage maruah kite..sape lg nk jage?
=) salam muhasabah..
wassalam...(^___^)\/

No comments: