Tuesday, June 5, 2012

SEXY,why not..i like!

Assalamualaikum..hai semua!

SEXY,why not..i like! hamboi kau makcik markonah..memang nak kene hembus dengan orang kampung buat kenyataan begini rupanya.!

satu kenyataan meriah dari seorang artis wanita tanah air yang baru menang award..(ala-ala wartawan gosip metro gamaknyer kan?)

bukan sekali dua aku dengar kat melodi atau pun propaganda statement tak mengenal sensitiviti islam secara war-war di kaca LCD.sekarang tak main dah TV.berlagak !

siapa retis tersebut..?hei..aku tak kuasa nak memburukkan retis negara..tapi aku banyak masa nak menyatakan tidak puas hati dengan gaya retis (tak semua) yang kadang-kadang lupe ke yang mereka nie ehem ehem..anda seorang muslimah ok?ples tengok ic dengan mata yg dibesarkan..tak nampak lagi?nah cermin mata murah aku cuma seratus lebih buat tahan tengok lappy.

 kenapa ye banyak pihak yang nak mempertahankan artis2 pujaan nie walaupun pakaian yg dipakai macam terjolok anak tekak bukan takat mata jer?sebab apa kalau di publish di laman sosial tentang 'aku tak suka artis nie sebab dia pakai seksi' pasti ramai yg pertahankan artis tersebut.Then ,,mereka-mereka yang cuba pertahankan agama pula terpinggir ditolak ,diganyang,disepak,diterajang malah diceramah kembali pula..apa salah mereka hoi...

tsk tsk tsk...aku cukup sedih melihat anak-anak muda yang bagai lupa ic mereka bercopkan

agama : islam.

(sekali lagi menggunakan idea ic akibat kehausan analogi)

lagi sedih bila aku juga pernah bersikap seperti anak-anak muda tersebut .huuwaaaaaaaaaa....!

ape kobondo idiotnyer aku time tu..time tuh lar... jahil didada menyebabkan aku semberono mengatakan its ok to artis yg seksi..

hei,aku dan kamu! dengar sini ya....erk sorry,baca sini ya..

kalau kamu itu wanita muslimah...ya enggak kira sih kamu itu artis pemes,ataunya lo itu v.v.i.p atau bini menteri sekalipun...

aurat tetap aurat sayang... dari kepala hingga hujung kaki kecuali muka dan pergelangan tangan ,tiada terkecuali bagi sesiapun.. pangkat dan nama tidak pernah bisa membantu kamu membebaskan diri dari dosa dan azab.hanya taubat nasuha yang penuh dengan penyesalan..

*entry ini bukan sahaja dirujuk pada artis,ha kamu tu yg seksi juga,,dan aku nieh,jgn pandai cakap saja..jaga diri juga,..(wah,entry kedua dalan masa terdekat)

Wallahualam,jom muhasabah and perfom beter for our tomorrow
Assalamualaikum..

No comments: